Oct 20, 2023

My last night at Geddes Great House




(ENG)

This will be my last night at the Geddes Great House. I have spent the last 10 days here, which may not be a lot, but basically not that little either. I have been a guest and at the same contributor. The days have been long, but also pleasant. I have been working a lot, but Aunt Sarah has been taking care of me. I call her that, because I came here through her niece. I have learned a lot from this place and especially from the people who live here. The first impact I think was a little bit like that for everybody. Then again, I swooped in here from who knows where and it took us a while to get to know each other. Today, I feel that I hold these people dear and that they have given me a lot in this time together. In the last week, in the evenings after dinner, I had long talks with Miss Sarah. I thus discovered that I also have a Jamaican name, related, of course, to what I did last week, making everyone angry. The name is Mr. Callaloo, because he is the plant I exterminated thinking it was a weed. Now they laugh about it. That's the way it is here. But they tell me it is an honor to receive a nickname. Here it is more important than the name itself. They say they will remember me and laugh when they think of me. I can only be happy about that.

During these evenings, she taught me a lot and made me taste a lot of really delicious things. In the evenings she prepared the meal exclusively for me and sometimes I even regretted that she did so. But she always told me that if it didn't please her, she wouldn't do it. So I could only enjoy all those delicacies she made with her own hands. I tasted a lot of fruits that I had not only never tried, but had never even heard of. She was also always making juices with those fruits, and I drank until I was bursting.


I still have a couple of days in Jamaica, but tomorrow I leave for Montego bay, so I can explore something over there as well. She offered to take me to the bus stop. It is about half an hour away on some narrow streets that are quite impressive. She gave me no way to refuse her and also added that once I get to Peru and am settled, I need to write to her so she can rest easy.


I definitely owe her at least that much.




(ITA)

Questa sarà la mia ultima notte al Geddes Great House. Ho passato qui gli ultimi 10 giorni, che magari non sono tantissimi, ma in fondo neanche così poco. Sono stato ospite e allo stesso collaboratore. Le giornate sono state lunghe, ma anche piacevoli. Ho lavorato molto, ma la zia Sarah si è presa cura di me. Io la chiamo così, perché sono arrivato qui tramite sua nipote. Ho imparato molto da questo posto e soprattutto dalle persone che ci vivono. Il primo impatto credo che sia stato un po' così per tutti. D'altronde io sono piombato qui da chissà dove e ci è voluto un po' di tempo per conoscerci. Oggi, sento che mi sono care queste persone e che mi hanno donato molto in questo tempo passato insieme. Nell'ultima settimana, la sera dopo cena, mi sono fatto lunghe chiacchierate con Miss Sarah. Ho così scoperto di avere anche un nome giamaicano, legato, ovviamente, a quello che ho fatto settimana scorsa, facendo arrabbiare tutti. Il nome è Mr Callaloo, perché è la pianta che ho sterminato pensando che fosse erbaccia. Ora ci ridono su. Qui è così che funziona. Ma mi dicono che è un onore ricevere un soprannome. Qui è più importante del nome stesso. Dicono che si ricorderanno di me e che rideranno quando mi penseranno. Non posso che esserne felice.

Durante queste sere, lei mi ha insegnato molto e mi ha fatto assaggiare un sacco di cose davvero squisite. La sera preparava il pasto solo ed esclusivamente per me e a volte mi spiaceva anche che lo facesse. Ma lei mi ha sempre detto che se non le avesse fatto piacere, non lo avrebbe fatto. Allora non potevo che gustarmi tutte quelle prelibatezze che faceva con le sue mani. Ho assaggiato un sacco di frutti che non solo non avevo mai provato, ma che non avevo mai neanche sentito nominare. Inoltre faceva sempre anche i succhi con quei frutti e io ne bevevo fino a scoppiare.

Ho ancora un paio di giorni in Giamaica, ma domani parto per Montego bay, così posso esplorare qualcosa anche da quelle parti. Lei si è offerta di portarmi alla fermata del pullman. Dista circa mezz'ora su delle stradine che fanno abbastanza impressione. Non mi dato modo di rifiutarla e ha anche aggiunto che, una volta arrivato in Perù e sono sistemato, devo scriverle, così può stare tranquilla.

Sicuramente le devo almeno questo.





No comments:

Post a Comment